L'inici del Parc de la Felicitat

El 16 de juny de 1900 comencen les obres dels accessos al cim del Tibidabo, amb un tramvia (conegut popularment com el Tramvia Blau) i un funicular. Paral·lelament, al cim, els treballs continuen amb l'aplanament i construcció de terrasses i edificis. El 29 d'octubre de 1901 se celebra la inauguració oficial de les noves instal·lacions i, paradoxalment, el funicular és la primera gran atracció del Parc d'atraccions atès el caràcter innovador a l'època d'aquest singular mitjà transport. Aquell any també arriben els primers punts d'oci, com ara les bàscules automàtiques i màquines de venda de postals.
La primera dècada es caracteritzarà per petites diversions com telescopis i prismàtics, gronxadors, tir Flobert, jocs de bitlles, els miralls, autòmats, estació de coloms missatgers, etc.; així com una gran quantitat d'actes de tots tipus: Cors d'en Clavé, bandes militars, orquestres i ascensions en globus, entre d'altres. Pel que fa als edificis, s'obren el Gran Cafè Restaurant Tibidabo i l'hotel Restaurant Coll, a més de la gran sala de festes, on s'intenta, sense aconseguir-ho, obrir algunes dependències com a casino.
Un nou parc d'atraccions

Aquesta dècada significarà el rellançament definitiu del Tibidabo com a Parc d'atraccions. Així, el 1910 s'hi instal·la el Carrousel Elèctric i el 1913 l'empresa contracta una tribu senegalesa, que exhibeix els seus costums, estils de vida i habilitats. El 1915 s'inauguraria el Ferrocarril Aeri, que donaria entrada a les grans atraccions i un any després s'habiliten algunes sales del parc per oferir una exposició temàtica sobre la primera Guerra Mundial.
La Talaia

Per fer créixer l'imponent panorama que des del Parc d'atraccions s'albira, el 1921 s'emprèn la construcció d'una gran estructura metàl·lica batejada com Talaia, de 50 m d'alçada, i s'inicien els projectes per doblar la capacitat del funicular de cara a l'Exposició Internacional del 1929. El 1924 es facilita l'arribada dels clients a l'incipient Hotel Florida mitjançant un trenet que permetia fer un deliciós passeig per tota la carena de la muntanya per gaudir de les vistes. Al 1925 es torna a contractar una tribu africana, aquest cop seria la tribu fulah, procedent de l'Àfrica equatorial, que faria novament gran sensació entre els visitants. El 1927 s'inaugura el primer monument en homenatge al fundador, el Dr. Salvador Andreu i Grau, i l'any següent, l'Avió, que és una rèplica de l'avió que va fer el primer vol Barcelona - Madrid. En aquest moment el Parc d'atraccions ja és conegut arreu i la revista Barcelona-Atracción no dubta a qualificar el Tibidabo de vuitena meravella.
El Parc d'atraccions i la Guerra

En aquests temps de deteriorament social fins a arribar als esdeveniments de 1936 i a la dictadura posterior, el Parc d'atraccions intenta oferir petites novetats com el Golf Miniatura o els cotxes de bateries. L'esclat de la guerra provoca la col·lectivització del Parc d'atraccions i causa alguns desperfectes, en general poc importants.
El ressorgiment del Parc d'atraccions

Durant els anys de postguerra es restableix la "S.A. El Tibidabo", encapçalada per la família del Dr. Andreu, que dedicarà els seus esforços a ampliar la superfície del Parc d'atraccions, a arreglar-ne els jardins i a crear noves atraccions. En aquests anys es reformen el Gran Cafè Restaurant Tibidabo i l'Hotel Coll, que esdevé "La Masia". El 1947 es comencen a celebrar les revetlles d'estiu amb un gran èxit, i el 1948 s'obre el laberint de xiprers, la primera atracció després de la Guerra Civil.
L'època daurada del Parc d'atraccions

El 1951 s'inaugura el Teatre Infantil, un escenari de vida efímera però que va ser considerat un dels millors d'Europa, i es continua l'expansió i enjardinament de la part baixa. El Parc d'atraccions viurà una època daurada amb millores importants, com la reforma integral del vell funicular el 1958. A aquesta dècada correspon, també, la creació de nombroses atraccions com el Telefèric, les Olles Voladores, el Tren Miniatura (rèplica del primer ferrocarril Barcelona-Mataró), els cotxes elèctrics, la Casa de les Sorpreses, el Castell Encantat, etc., sense oblidar la creació el 1959 dels gegants del Tibidabo: Doña Atalaya i Don Avión.
El "Paraíso de los niños"

El Parc d'atraccions accentua el seu caràcter familiar i es coneix amb el sobrenom del "Paraíso de los niños". Els nombrosos intents de comptar amb una muntanya russa es farien realitat el 1961, i a les esplanades del Parc d'atraccions apareixen noves atraccions com la Roda Panoràmica, Autos de Xoc, Platets de Combat, el Gira-sol, el Joc de Cafè, etc. Mentrestant, també augmenta l'oferta d'espais d'oci interiors amb atraccions de recorregut com Tontilàndia Express, el Palau de la Llum, amb els seus miralls còmics, o el Tibicar.
Una dècada "sobre rodes"

El 1970 s'amplia el Parc d'atraccions amb noves terrasses on s'obren el circuit Indianàpolis de Karts i també, anys més tard, el restaurant La Miranda. Van anar apareixent successivament altres atraccions com els Cavallets, la Casa de Vidre, la Tralla, la Mini-Autopista o l'Scalextric. Per tal de pal·liar el problema de l'aparcament, el 1978 es construeix un aparcament amb capacitat per a 500 cotxes. Finalment, el 1979 s'adapta el tramvia Blau nº4 com a botiga de records a l'entrada principal i apareix la primera mascota, una simpàtica bruixa anomenada "Pirula".
Innovació permanent

Aquesta dècada es caracteritza per una modernització de les instal·lacions i canvis constants. S'incorporen moltes atraccions, com ara un Supertobogan i el seu remuntador Trans-Mòbil, Cinema 180, La Sínia (Panoràmic), Súper Barca-Xoc, Tibi-Trens, Llits Elàstics, Billagolf, Setidabo, Nau Còsmica, Twister, Moto Schoppers, etc. En aquesta dècada també es realitzen emocionants espectacles acrobàtics, es crea el Museu d'autòmats i es fa una exposició de serps verinoses. D'altra banda, a partir del 1986, el Parc d'atraccions s'envolta amb una tanca i es passa a cobrar l'entrada, fins aleshores gratuïta, tot esperant una gran reforma que s'esdevindrà a partir del 1988 amb la compra del Parc d'atraccions per part de l'empresari Javier de la Rosa, qui més endavant crearà el hòlding Grand Tibidabo. L'any següent s'emprèn una reforma integral amb l'eliminació d'atraccions i la incorporació d'altres punts d'oci. Així, obria el 1989 un nou Tibidabo amb el sobrenom de "La Muntanya Màgica" i amb les atraccions Diavolo, Piratta, Carrousel de dues plantes o Aladino com a diversions estrella del recinte.
100 anys provocant somriures

El Parc d'atraccions també millora els serveis de restauració i segueix augmentant el nombre d'atraccions: el Tibidabo Express, l'Alaska, el Castell Misteriós, l'Aeromàgic (que abans era el Ferrocarril aeri), Barkitos, Hurakan, la Mina d'Or, etc. Espectacles com el Marionetarium o el Passatge del Terror (actual Hotel Krüeger), festes anuals com ara "Un Estiu sense Barreres", "La cançó de Pau", etc., així com dues noves mascotes: la Tibi i en Dabo. Malgrat tot, a finals dels noranta l'empresa pateix una llarga crisi, tant de gestió com econòmica, que en fa perillar l'existència i en provoca fins i tot el tancament durant alguns períodes de l'any. La situació es va fent insostenible fins a produir-se la fallida de la societat el 1999, any en què paradoxalment se celebra el centenari de la fundació del Parc d'atraccions.
S'inaugura el Camí del Cel

El 27 de gener de 2000 la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) va executar els embargaments sobre determinats terrenys, edificacions i instal·lacions de la Societat, mitjançant subhasta pública. L'11 de febrer de 2000, la TGSS va exercir el dret de tempteig sobre els béns subhastats, adjudicant-se'ls al seu favor. Amb data 22 de febrer de 2000, la TGSS i l'Ajuntament de Barcelona varen subscriure un Conveni sobre la compra-venda dels béns executats a la Societat. Malgrat les vicissituds s'afegeixen cinc atraccions infantils a l'oferta d'oci del Parc d'atraccions. A partir del 2002 comença l'estudi del futur del Parc d'atraccions Tibidabo amb projectes innovadors i creatius per a tots els públics. Així, el 2004 es posa a disposició dels visitants el passi Tibiclub, es millora qualitativament l'accessibilitat amb nous ascensors panoràmics i s'obre la primera atracció de Caiguda Lliure a Catalunya, a la qual seguirien altres atraccions com els Globus, el cinema en 4D (anomenat Dididado) o l'espectacular muntanya russa, única a Europa. Així mateix, el 2007 es reforma el funicular i es recupera la zona superior del Parc d'atraccions com a zona de lliure accés, i se n'amplien els límits fins a l'Hotel La Florida. En aquest espai, ara anomenat Àrea Panoràmica, s'inclouen el recuperat monument al Dr. Andreu (retirat el 1996) i noves propostes d'oci, com ara un teatre infantil, tobogans o l'Edifici Cel, una sala on es projecta la història del Tibidabo.
Renovacions, nous espais i noves Mascotes

A partir del 2010, el Parc Tibidabo viu un període de renovacions i reformes d’atraccions, com la reforma de la zona de túnels de l’Embruixabruixes l’any 2015, la rehabilitació completa de l’Avió al 2017, la modernització del Tibidabo Express l’any 2017 amb la implantació d’ulleres de realitat virtual, la primera atracció d’aquestes característiques a Catalunya, o la reforma completa del Castell dels Contes a finals del 2018.
Durant aquests anys, també s’instal·len noves atraccions i zones, com la nova roda panoràmica -el Giradabo- amb una cistella adaptada per a persones amb mobilitat reduïda, la Tibicity, l’Interactibi, el Creatibi (amb la zona de Lego® Education i la sala Creatibi Robotics) i l’espai de lliure accés de les Fonts Interactives. També es reforma la plaça principal, anivellant tot l’espai per fer-ho accessible per a tothom, i s'incorpora un jardí vertical a la façana de l’edifici d’oficines.
A més, l'any 2015 neixen les noves Mascotes del Tibidabo, el Ti, la Bi, la Da i el Bo, un ocell, una sargantana, una guineu i un porc senglar respectivament, que representen els valors i l’essència del Parc d’Atraccions Tibidabo i que col·laboren amb UNICEF Comitè Catalunya en la promoció dels drets de la infància entre els infants i les famílies.