Cuca de Llum

Dissabte 12 de juny va entrar en funcionament el nou Funicular del Tibidabo

 

Dissabte 12 de juny s’ha inaugurat la Cuca de Llum, el nou funicular del Tibidabo, que neix amb una doble funció: ser el principal accés al cim i, a l’hora la primera experiència i porta d’entrada del Parc. La inauguració del nou funicular representa la culminació del nou pla de mobilitat del Tibidabo, que suposa una reordenació de la mobilitat a la muntanya, fent-la més sostenible, incentivant el transport col·lectiu a l’entorn protegit del Parc Natural de Collserola. El nou funicular és un gran impuls pel Tibidabo i per a tota la ciutat, ja que es recupera un transport emblemàtic per a Barcelona.
 

El projecte té com a principals objectius consolidació del transport col·lectiu com a mitjà d’accés preferent, garantir el dret a la mobilitat a totes les persones i disminuir les emissions contaminants
 

Amb la Cuca de Llum s'ha implantat un nou Pla de Mobilitat, que consta del servei de Tibibus, 3 llançadores que sortiran des de diferents punts de la ciutat per arribar a la Plaça del Doctor Andreu, on es troba l'Estació Inferior del Funicular. Aquests Tibibusos són:
 

  • T2A: Estació del Nord - Plaça Doctor Andreu
  • T2B: Aparcament B:SM Sant Genís - Plaça Doctor Andreu
  • T2C: Plaça Kennedy (Avinguda Tibidabo, 2) -  Plaça Doctor Andreuinfografia nova mobilitat

Consulta la nova mobilitat del Tibidabo aquí.


La nova porta d’entrada al Parc d’Atraccions Tibidabo
 

La Cuca de Llum s’integra al Parc com la seva primera experiència, i en serà la porta d’entrada. La reforma ha suposat una renovació integral de la infraestructura ferroviària, que inclou les estacions, la plataforma de les vies i la substitució de l'antiga catenària per un tercer carril, que ha permès que els nous vehicles tinguin més alçada i, per tant, més espai interior. També s'han implantat millores en accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda amb la construcció d'un nou ascensor exclusiu.
 

Tots dos vehicles són de conducció automàtica, gràcies a un avançat sistema d’operació del servei que permet una millor optimització i més seguretat.
 

El nou funicular és molt més ràpid i eficient: s’ha augmentat la seva capacitat amb 252 passatgeres i passatgers per viatge, mantenint el traçat amb un recorregut de 1.150 metres, un desnivell de 277 metres i un pendent mitjà del 25%. Té un disseny innovador realitzat per l’arquitecte Josep Miàs. 
 

El disseny fa possible una vista panoràmica única, que a la pujada mostra el Parc amb el Giradabo de fons i a la baixada la ciutat de Barcelona. A més, dins dels vehicles hi ha diverses pantalles interactives que permeten la interacció dels viatges amb la Cuca de Llum, i que seran font de coneixement i entreteniment.
 

La il·luminació, que segueix una línia moderna i futurista, serà part important de la nova imatge de la Cuca de Llum i es potencia quan es fa fosc. És llavors quan es descobreix el veritable sentit del nom del funicular, ja que els vehicles s’il·luminen resseguint el seu perfil, creant la imatge d’una veritable Cuca de Llum escalant la muntanya.