1900

El 16 de juny de 1900 comencen les obres dels accessos al Parc d'Atraccions, amb un tramvia (conegut popularment com el Tramvia Blau) i un funicular. Paral·lelament, al cim els treballs continuen, amb l'aplanament i construcció de terrasses i edificis. El 29 d'octubre de 1901 se celebra la inauguració oficial de les noves instal·lacions i, paradoxalment, el funicular és la primera gran atracció del Parc d'Atraccions atès el caràcter innovador a l'època d'aquest singular mitjà transport. Aquell any també arriben els primers punts d'oci, com ara les bàscules automàtiques i màquines de venda de postals.

La primera dècada es caracteritzarà per petites diversions com Telescopis i prismàtics, Gronxadors, Tir Flobert, jocs de bitlles, els miralls, autòmats, estació de coloms missatgers, etc.; així com una gran quantitat d'actes de tots tipus: Cors d'en Clavé, bandes militars, orquestres i ascensions en globus, entre d'altres. Pel que fa als edificis, s'obren el Gran Cafè Restaurant Tibidabo i l'hotel Restaurant Coll, a més de la gran sala de festes, on s'intenta, sense aconseguir-ho, obrir algunes dependències com a casino.


1910

Aquesta dècada significarà el rellançament definitiu del Tibidabo com a Parc d'Atraccions. Així, el 1910 s'hi instal·la el Carrousel Elèctric i el 1913 l'empresa contracta una tribu senegalesa, que exhibeix els seus costums, estils de vida i habilitats. El 1915 el Ferrocarril Aeri donaria entrada a les grans atraccions i un any després s'habiliten algunes sales del parc per oferir una exposició temàtica sobre la primera Guerra Mundial.


1920

Per fer créixer l'imponent panorama que des del Parc d'Atraccions s'albira, el 1921 s'emprèn la construcció d'una gran estructura metàl·lica batejada com Talaia, de 50 m d'alçària, i s'inicien els projectes per doblar la capacitat del funicular de cara a l'Exposició Internacional del 1929. El 1924 es facilita l'arribada dels clients a l'incipient Hotel Florida mitjançant un trenet que permetia fer un deliciós passeig per tota la carena de la muntanya per gaudir de les vistes. Igualment, el 1925 es torna a contractar una tribu africana, aquest cop seria la tribu fulah, procedent de l'Àfrica equatorial, que faria novament gran sensació entre els visitants. El 1927 s'inaugura el primer monument en homenatge al fundador, el Dr. Andreu, i l'any següent, l'Avió. En aquest moment el Parc d'Atraccions ja és conegut arreu i la revista Barcelona-Atracción no dubta a qualificar el Tibidabo de vuitena meravella.


1930

El Parc d'Atraccions i la Guerra
En aquests temps de deteriorament social fins a arribar als esdeveniments de 1936 i a la  dictadura posterior, el Parc d'Atraccions intenta oferir petites novetats com el Golf Miniatura o els cotxes de bateries. L'esclat de la guerra provoca la col·lectivització del Parc d'Atraccions i causa alguns desperfectes, en general poc importants.

 
 
 
Tibidabo
Tibidabo
Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de
Creative Commons si no s'indica el contrari